Klienci często proszą nas o pomoc w zwiększeniu sprzedaży na eBayu. W wielu przypadkach zdarza się, że sprzedawca wystawia bardzo wiele różnych ofert, a żadna z nich nie cieszy się szczególną popularnością. Konwersje są sporadyczne i nic nie wskazuje na zwiększenie ich ilości w przyszłości. Rozwiązaniem problemu może być odpowiednia optymalizacja oferty oraz stworzenie dedykowanych treści.
Dlaczego optymalizacja ofert na eBayu jest tak ważna?
Jeżeli chcesz odnieść sukces na eBayu, klienci muszą być w stanie odnaleźć Twoje oferty. Odpowiednia optymalizacja jest tutaj kluczowa. eBay, podobnie jak inne portale sprzedażowe, wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które dopasowują wyniki wyszukania do preferencji i oczekiwań kupujących.
Za indeksowanie ofert na eBayu odpowiedzialny jest algorytm Cassini. Jego działanie oparte jest na całościowej analizie ofert, a proponowane wyniki wyszukania podlegają ciągłym uaktualnieniom.
Optymalizacja oferty – na czym polega?
Podobnie jak w przypadku sprzedaży we własnym sklepie internetowym lub na Amazonie, treści listingów na eBayu powinny uwzględniać SEO. Tak naprawdę kluczową rolę odgrywa tutaj dobór odpowiednich fraz kluczowych i ich umiejętne wykorzystanie w treści oferty.
Frazy kluczowe to nic innego jak słowa, które wpisują w wyszukiwarkę klienci zainteresowani zakupem danego produktu. Wykorzystanie w tekście najtrafniejszych fraz kluczowych wskazuje algorytmowi, czego dotyczy aukcja. Poza samą treścią oferty kluczowe znaczenie mają również zdefiniowane parametry. Wielu użytkowników eBaya oprócz wpisania frazy w odpowiednie pole, korzysta z filtrów, dzięki którym możliwe jest bardziej precyzyjne wyszukiwanie.
W jaki sposób znaleźć najlepsze frazy kluczowe?
Aby wyszukać najlepsze frazy kluczowe na eBaya, niezbędna jest przede wszystkim odpowiednia wiedza językowa. To właśnie znajomość języka jest kluczowa w dobraniu fraz, które w pełni odpowiadają cechom sprzedawanych towarów. Jeżeli Twoja znajomość języka, w którym wystawiasz oferty, nie jest zaawansowana, możesz łatwo pominąć istotne frazy kluczowe lub odwrotnie – uwzględnić w opisie frazy, które nie odnoszą się do produktu.
Aby wyszukać frazy kluczowe na eBayu, możesz skorzystać z ogólnych specjalistycznych narzędzi takich jak na przykład Google Keyword Planner (opcja bezpłatna) czy Ahrefs (opcja płatna). Bardzo skutecznym rozwiązaniem jest również korzystanie z Tarapeak – zaawansowanego narzędzia do researchu fraz kluczowych, które zostało stworzone z myślą o profesjonalnych sprzedawcach na eBayu.
Poszukując fraz kluczowych na eBayu, warto wspomóc się paskiem wyszukiwania na górze strony portalu. Po wpisaniu głównej frazy kluczowej algorytm zaproponuje konkretniejsze frazy, które cieszą się dużą popularnością i które warto wykorzystać, tworząc ofertę.
Przed optymalizacją oferty warto również przejrzeć listingi wystawione przez konkurentów – to właśnie one mogą wskazać ważne frazy kluczowe, a także być inspiracją w stworzeniu własnej oferty.
Jak powinien wyglądać tytuł oferty?
Tytuł produktu to jeden z najważniejszych elementów SEO na eBayu. Limit znaków wynosi 80 i warto wykorzystać ich jak najwięcej. W tytule warto zawrzeć nie tylko markę i rodzaj produktu, ale także wszystkie inne cechy, które mogą być ważne podczas podejmowania decyzji przez klienta o przejściu na stronę oferty.
W tytule warto umieścić frazy kluczowe, a także wszystkie ważne cechy produktu, np. jego kolor, rozmiar, stan czy numer modelu.
Cechy dobrego opisu
Frazy kluczowe w opisie produktu są bardzo ważne, ale nie najważniejsze. Dlaczego? Jeżeli opis będzie zawierał odpowiednio dobrane frazy, ale nie będzie wartościowy z perspektywy klienta, to z dużym prawdopodobieństwem nie zachęci go do dokonania zakupu. Taki opis będzie automatycznie gorzej oceniany przez algorytmy, a co za tym idzie, oferta nie będzie się dobrze pozycjonować.
Tworząc opis na eBaya warto pamiętać przede wszystkim o dwóch aspektach. Po pierwsze, opis powinien być czytelny i zrozumiały dla klienta – nie ma tu miejsca na błędy językowe, nieprawidłowy dobór słownictwa czy, co gorsza, tłumaczenia automatyczne. Po drugie, warto skupić się na aspektach informacyjnych tekstu.
Tekst warto podzielić na akapity poświęcone różnym cechom produktu. Na początku należy skupić się na ogólnych cechach produktów, powoli przechodząc do coraz bardziej specyficznych zagadnień i właściwości.
Innymi ważnymi elementami, o których warto pamiętać, jest wskazanie stanu produktu (nowy, używany), a także konkretnej zawartości opakowania.
W dzisiejszym artykule omówiliśmy krótko, dlaczego wystawiając oferty na eBayu, warto skupić się na SEO. Jeżeli sprzedajesz na eBayu, ale Twoje listingi nie generują oczekiwanej sprzedaży, problem może leżeć w nieodpowiednim doborze fraz kluczowych. Jeżeli potrzebujesz audytu swoich ofert, dopracowania tekstów lub stworzenia opisów od nowa, napisz do nas!