Jeżeli chcesz osiągnąć sukces sprzedażowy na Amazonie, musisz zadbać o to, by Twoje listingi ściągały ruch i generowały konwersje. Chcesz dowiedzieć się, jak to zrobić? Przeczytaj nasz artykuł. Przygotowaliśmy dziesięć porad, które pozwolą Ci napisać skuteczny opis produktu.Dlaczego skuteczny copywriting na Amazonie jest tak istotny?
Opis produktu ma ogromny wpływ na pozycjonowanie oraz
skuteczność ofert. Wiemy, że stworzenie tekstu produktowego, który będzie
jednocześnie przyjazny dla użytkownika i wyszukiwarki Amazona, nie jest łatwe,
dlatego postanowiliśmy przygotować praktyczny zestaw rad, które ułatwią Ci
stworzenie idealnych treści sprzedażowych na Amazonie.
WSKAZÓWKA 1: Wyróżnij się spośród konkurencji
Amazon to największa sieć sprzedażowa na świecie i znaleźć
możemy na nim praktycznie wszystkie produkty na rynku. Istnieje zatem duże
prawdopodobieństwie, że towary podobne do Twoich, są już w sprzedaży. Jeżeli
chcesz, aby Twój listing wyróżniał się spośród innych, kupujący po wejściu na
kartę produktu muszą od razu dowiedzieć się, dlaczego warto wybrać właśnie Twój
produkt. Taką informację warto zawrzeć już na początku opisu oraz w
przynajmniej jednym z bullet pointów.
WSKAZÓWKA 2: Używaj prostego języka
Używanie słownictwa specjalistycznego lub żargonu
charakterystycznego dla danej kategorii może wprawić Twoich potencjalnych
klientów w zakłopotanie i uniemożliwiać im pełne zrozumienie treści oferty.
Postaraj się stworzyć teksty w prostym języku. Dzięki temu istnieje większa
szansa na to, że klienci zrozumieją, o co Ci chodzi i będą w stanie bez
zawahania podjąć decyzję zakupową.
WSKAZÓWKA 3: Stosuj frazy kluczowe
Pamiętaj o tym, że Twój opis jest nieustannie przetwarzany
przez algorytmy Amazona. Co to oznacza w praktyce? Podczas optymalizacji opisów
skup się na wykorzystaniu wielu fraz kluczowych. Oczywiście, opis powinien
brzmieć naturalnie i być praktyczny dla odbiorców, ale musi również „spodobać
się” algorytmowi wyszukującemu.
WSKAZÓWKA 4: Odwołuj się do emocji
Emocje potrafią sprzedać wszystko. Zastanów się, w jakim
celu klienci kupują Twój produkt. Chcą poczuć wygodę, bezpieczeństwo, spokój a
może radość? Skup się na efekcie emocjonalnym, jakiego oczekują, i opisz, jak
będą się czuć pod otrzymaniu Twojego produktu.
WSKAZÓWKA 5: Skup się na zaletach
Wielu sprzedawców, którzy wystawiają produkty na Amazonie
popełnia podstawowy błąd – ich opisy zawierają wyłącznie suche dane techniczne.
W swoim tekście skup się raczej na korzyściach, jakie czekają
kupującego. Pozwól mu dokładnie zrozumieć, jakie są zalety produktu –
te mniej i bardziej oczywiste.
WSKAZÓWKA 6: Postaw na atrakcyjną formę graficzną
Jeżeli masz możliwość publikacji opisu z treściami A+,
stworzenie atrakcyjnego listingu nie powinno być dla Ciebie problemem. Jeżeli
jednak musisz ograniczyć się do tradycyjnego, tekstowego opisu, pamiętaj o tym,
żeby podzielić go na kilka paragrafów. Dobrym pomysłem jest również stosowanie
list i wyliczeń.
WSKAZÓWKA 7: Prześwietl konkurencję
Twój opis jest już gotowy i zawiera wszystko to, co chcesz
przekazać klientom? Przed ostateczną publikacją przejrzyj kilka listingów
swoich największych rywali i sprawdź, czy nie znajdują się tam ważne
informacje, których brakuje w Twoim tekście. Jeżeli tak, koniecznie uzupełnij
swój opis!
WSKAZÓWKA 8: Wyeliminuj błędy
Błędy językowe, stylistyczne, gramatyczne czy nawet
merytoryczne mogą wpłynąć na to, jak klienci postrzegają Twoje produkty. Przed
dodaniem listingu, kilka razy przeczytaj opis i pokaż go swoim najbliższym lub
współpracownikom.
Jeżeli opis chcesz opublikować na Amazonie obcojęzycznym,
zadbaj o wysokiej jakości tłumaczenie, które nie tylko jest zrozumiałe dla
odbiorców, ale również zawiera frazy kluczowe używane na danym rynku.
WSKAZÓWKA 9: Odpowiedz na ważne pytania
Czasami brak z pozoru nieistotnej informacji w opisie
produktu może sprawić, że klient wybierze towar oferowany przez konkurencję.
Zastanów się, jakich danych poszukują Twoi klienci i o co najczęściej pytają.
Wszystkie te informacje muszą znaleźć się w opisie.
WSKAZÓWKA 10: Skup się na bullet pointach!
Oprócz samego opisu produktu bardzo ważne są również bullet
points. Chociaż wielu sprzedawców właśnie od nich rozpoczyna pisanie opisu, my
proponujemy odwrotną kolejność. Najpierw stwórz ogólny opis, w którym
przedstawisz cechy i korzyści wynikające z zakupu produktu, a potem
wyszczególnij najważniejsze z nich w punktorach. W ten sposób nie zapomnisz o
istotnych informacjach, które mogą przyjść Ci do głowy podczas pracy nad
opisem.
To już wszystko, co przygotowaliśmy. Mamy nadzieje, że nasze
wskazówki pozwolą Ci poprawić jakość contentu, jaki będziesz publikować na
Amazonie. Do dzieła!
A może chcesz zamówić gotowy opis? Sprawdź naszą ofertę!