Content marketing

Zależy Ci na spójnym wizerunku marki, wzroście popularności w sieci oraz pozyskaniu nowych klientów? Postaw na sprawdzone strategie marketignowe.

Content marketing - co to?

Content marketing, czyli marketing treści to zdobywająca coraz większą popularność na całym świecie strategia marketingowa, która polega na tworzeniu oraz dystrybucji spójnych i angażujących treści. Jednak content marketing nie ogranicza się wyłącznie do pisania tekstów. Jego zakres obejmuje działania o znacznie szerszym zakresie i składa się między innymi z przygotowania profesjonalnej analizy marketingowej wraz ze szczegółowym zaplanowaniem strategii działania.

Jeżeli zależy Ci na tym, by Twoja witryna zdobywała popularność w sieci poprzez atrakcyjne i wartościowe treści, content marketing to najlepsze rozwiązanie!

Jakie korzyści niesie content marekting?

  • Dzięki ciekawym i merytorycznym treściom
  • zdobędziesz zaufanie klientów,
  • zyskasz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie,
  • będziesz mieć szansę dotrzeć do szerszego grona klientów,
  • A W KONSEKWENCJI osiągniesz zamierzone cele biznesowe.

Chcesz poznać swoją strategię content marketingową?

Content marketing - opracowanie planu działaniu

W przeciwieństwie do tradycyjnego copywritingu, content marketing obejmuje działania dużo bardziej złożone. Zaplanowanie i wdrożenie strategi marketingowej jest procesem długotrwałym, ale korzyści, które za sobą niesie naprawdę się opłacają.

  • ANALIZA

    Opracowanie strategi content marketingowej rozpoczynamy od dogłębnej analizy Twoich działań oraz działań konkurencji. Identyfikujemy dobre i złe strony Twojej marki, a także wyznaczamy obszary, w których upatrujemy szans na rozwój biznesu. Na tym etapie definiujemy również cele, jakie chcemy osiągnąć oraz opracowujemy profil klienta docelowego.

  • plan działania

    Kolejnym etapem jest opracowanie strategii conent marketingowej. Planujemy przyszłe działania uwaględniające cele, jakie chcemy osiągnąć. Wybieramy formy przekazu oraz planujemy publikację treści w perspektywie czasu. Skupiamy się na jakości komunikacji, a nie ilości tekstów.

  • realizacja planu

    Ostatnim etapem jest realizacja ściśle wytyczonego planu działania. Tworzymy wysokiej jakości teksty, które są interesujące dla klienta docelowego. Starannie dobieramy miejsca publikacji, a także stale minitorujemy widoczność i popularność strony.

Dlaczego sama reklama nie wystarczy?

Jedną z najczęściej wybieranych strategii promocyjnych jest reklama. Chociaż przynosi ona duże korzyści, to wiążą się one również ze stosunkowo wysokimi kosztami. Dodatkowo reklama w internecie skuteczna jest tylko w momencie, gdy ją opłacamy. Jeśli zrezygnujemy z kampanii, widoczność strony będzie taka sama jak przed jej rozpoczęciem.

Z kolei content marketing to strategia, która w ogólnej perspektywie może przynieść dużo większe korzyści. Wzrost widoczności strony nie nastapi natychmiast, ale osiągnięte efekty będą trwałe. Im dłużej teksty będą obecne w internecie, tym łatwiejszy będzie do nich dostęp, co będzie mieć wpływ na stabilny napływ klientów. Wartościowe treści dopasowane do potrzeb i oczekiwań użytkowników nigdy nie zginą w bezwartościowym szumie informacyjnym.

Content writing wymaga czasu i zaangażowania, ale przekłada się na realne wyniki, które z czasem są coraz lepsze. Przy odpowiedniej strategii content marketingowej możemy skutecznie zwiększyć widoczność przy obniżeniu kosztów reklam.

 

Content writing

Najczęstsze formy

Na odpowiednio przygotowany plan content marketingowy składają się różnorodne treści, które publikujemy w różnych kanałach. Najczęściej tworzymy następujące rodzaje treści:

Poradniki

Porady dla klientów związane bezpośrednio lub pośrednio z ofertą dostępną na stronie poszerzają wiedzę klientów oraz rozwiewają ich wątpliwości na dany temat. Jednocześnie mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych.

Artykuły eksperckie

Prowadzenia bloga firmowego to jeden z głównych elementów content marketingu. Artykuły eksperckie budują pozytywny wizerunek firmy wśród konsumentów. Odpowiednio dobrane tematy sprawiają, że stronę odwiedza coraz więcej gości.

Opisy produktów

Content marketing wkracza również do sklepów internetowych! Dobry opis produktu, który oprócz podstawowych informacji o produkcie oraz danych technicznych napisany jest w języku sprzedażowym to gwarancja wzrostu sprzedaży.

Rankingi

Kolejną z ciekawszych form wykorzystywanych w content writingu są różnego rodzaje rankingi. Porównania producentów, produktów oraz usług to coś, na co czekają dociekliwi klienci. Rankingi generują ruch na stronie

Newsletter

Wiadomości do subskrybentów newslettera o ofercie, nowościach oraz nadchodzących promocjach przypominają konsumentom o istnieniu firmy i zachęcają do skorzystania z jej usług.

FAQ

Stworzenie FAQ to doskonała okazja, by podzielić się z klientami najważniejszymi informacjami dotyczącymi produktów, usług czy funkcjonowania witryny. Trafie dobrane pytania ograniczają kontakt mailowy oraz telefoniczny i jednocześnie przyspieszają decyzję o wyborze oferty.

Infografiki

Przedstawienie ważnych informacji w formie graficzno-tekstowej budzi zainteresowanie klientów. Wiadomości są dużo lepiej przyswajane, a klienci chętnie z nich korzystają. Infografiki zapadają w pamięć na długi czas i zachęcają do przeczytania pojawiającego się z nimi tekstu.

Media społecznościowe

Zależność między content marektingiem a social media jest nierozerwalna. Ciekawe i regularne wpisy na Facebooku, Instagramie, Twitterze, Pintereście oraz w innych serwisach społecznościowych nie tylko zachęcają klientów do wizyty na stronie, ale także podświadomie kształtują świadomość marki.

Grupy tematyczne

Oprócz tradycyjnych form tekstowych strategia content marketingowa powinna być dopasowana do zwyczajów konsumentów. Jeśli grupa docelowa to aktywni użytkownicy mediów społecznościowych, dedykowane grupy tematyczne mogą okazać się świetnym kanałem kontaktu z konsumentem.

Content marketing i social media

Content marketing i social media to dwa dopełniające się składniki idealnej strategii promocyjnej marki. Prowadzenia kanałów oraz grup w mediach społecznościowych pozwala na zdobycie unikalnego grona odbiorców, a także znacznie ułatwia komunikację z klientami. Profil na Facebooku czy Instagramie to miejsce, w którym możemy podzielić się publikowanymi w innych kanałach treściami oraz nawiązać bezpośrednią relację z konsumentem. Właśnie dlatego idealna strategia content marketingowa powinna uwzględniać czynną aktywność w social media i wyznaczać jej kierunek oraz zakres.

Chcesz, by działania marketingowe związane z Twoją marką dotarły do jak największej liczby odbiorców?

 

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

W  xnativi Twoja wygoda jest naszym priorytetem. Piszemy teksty na strony, blogi oraz sklepy internetowe dopasowane do Twoich wymagań. Stworzymy zarówno opisy kategorii i produktów, jak również teksty na strony www oraz posty blogowe. Treści redagujemy w języku polskim oraz w językach obcych, takich jak angielski, francuski, niemiecki, rosyjski, włoski czy hiszpański. 

Jeśli masz pytania, skontaktuj się z nami. Rozwiejemy wszystkie wątpliwości!