Opisy na eBay

Tworzymy zoptymalizowane opisy produktów na eBay'a zgodne z wytycznymi serwisu.

Popularność eBay'a

  • eBay ma swoje oficjalne witryny w 23 państwach położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Sprzedawcy wysyłają towar do ponad 100 krajów na całym świecie.
  • W ciągu 25 lat działalności, eBay zgromadził ponad 180 aktywnych konsumentów.
  • Na eBay'u znaleźć możemy ponad miliard aktywnych ofert w różnych kategoriach.
  • eBay oferuje sprzedaż przedmiotów nowych oraz używanych.
  • Ponad 70% ruchu na całym eBay'u generowanego jest w Stanach Zjednoczonych. W Europie najwięcej użytkowników eBaya mieszka w Wielkiej Brytanii.
  • Wielu sprzedawców oferuje międzynarodową wysyłkę towarów.
  • Przeciętny użytkownik podczas jednej wizyty spędza na eBayu prawie 7,5 minuty.
  • Opcja darmowej dostawy obejmuje ponad 70% produktów dostępnych na portalu.
  • eBay umożliwia użytkownikom wygodne zakupy na komputerze oraz urządzeniach mobilnych.

Jakie powinny być opisy aukcji na eBay?

Opisy produktów na eBay muszą być zgodne z regułami ustalonymi przez serwis. Na stronie portalu znajdziesz szczegółowe instrukcje, które wskażą Ci, jak powinien wyglądać opis produktu na eBay’u. Dowiesz się, jaka powinna być struktura opisu, co powinien zawierać oraz czego unikać tworząc dobry tekst na eBay.

Zastosowanie się do zaleceń serwisu to tylko połowa sukcesu w osiągnięcia zadowalających wyników sprzedażowych. Twoje opisy produktów na eBay’u muszą być także zoptymalizowane. Powinny zawierać optymalną liczbę najważniejszych słów kluczowych, a także bezpośrednio zachęcać konsumenta do zakupu.

Struktura opisów produktów na eBay'u

Kluczem w odniesieniu sukcesu na eBay’u jest przyciągający tytuł wskazujący na stan faktyczny rzeczy, a także dobry opis przedmiotu. Na początku opisu zawrzeć należy najważniejsze informacje na temat przedmiotu, a  w szczególności jego kształtu, koloru, wieku, daty produkcji, stanu oraz wad. W opisie produktu warto zamieścić również informacje dotyczące wysyłki międzynarodowej i warunków zwrotów. Na końcu opisu umieścić możemy wszystkie dodatkowe informacje, np. informacje dotyczące zalet sprzętu oraz korzyści wynikających z jego zakupu. W opisie przedmiotu na eBay’u nie powinno umieszczać się zdjęć ani adresów e-mail. Dodatkowo eBay nie pozwala na kopiowanie opisów z innych stron internetowych. Zamiast tego zleca stworzenie unikalnych opisów stworzonych specjalnie z myślą o portalu.

Opisy aukcji na eBay'u - najczęstsze błędy

Zbyt krótki opis

Opis produkty nie zawiera wszystkich istotnych informacji. Brakuje w nim wskazania marki, stanu, numeru modelu, ilości, rozmiaru czy wagi. Treść napisanego opisu jest nieczytelna i brakuje w nim podziału na nagłówki i listy.

Zbyt długi opis

Opis zawiera zbyt dużo informacji i konsument nie jest w stanie wyłapać tego, co istotne. Zbyt długi tekst sprawia, że klient szybko się zniechęca i rezygnuje z zakupu rzeczy. Gdy nie jest w stanie szybko odnaleźć poszukiwanych informacji, sięga po produkty konkurentów.

Opisy produktów na eBay'u a copywriting SEO

Kiedy tworzymy nowe aukcje na portalu eBay, musimy pamiętać o ich zgodności z wymaganiami portalu. Musimy wziąć pod uwagę, że alogrytm stosowany przez eBay różni się od tego używanego przez Google czy Amazon. Promując aukcje, eBay analizuje jakość tytułu aukcji, cech produktu oraz opisu właściwego. eBay kontroluje również, czy produkt został dodany do odpowiedniej kategorii.

Analiza słów kluczowych oraz przygotowanie zoptymalizowanych aukcji na eBay’u wymaga chęci, czasu i zaangażowania. Kopiowanie opisów produktów ze strony internetowej lub innego portalu aukcyjnego przynosi słabe rezultaty. Dodatkowo SEO copywriting na eBay’u rządzi się swoimi prawami. Jeżeli nie masz czasu lub nie wiesz, jak przygotować aukcje, by Twoje produkty się sprzedały, sprawdź, jak my to robimy.

Copywriting internetowy

Jak tworzymy opis produktu na eBay?

Przed rozpoczęciem pracy nad opisami produktów tworzymy obraz odbiorcy docelowego. Ustalamy kim jest, jakie są jego priorytety oraz czego oczekuje od produktu. Analizujemy również podobne oferty na eBay’u oraz sprawdzamy opinie konsumentów. Skuteczny tekst możemy stworzyć tylko wtedy, gdy wiemy dla kogo piszemy!

  • wypisujemy najważniejsze cechy produktu

    Nasza praca nad opisem rozpoczyna się od wyszukania słów kluczowych dla danego produktu. Wybieramy zarówno ogólne słowa kluczowe, jak również frazy z długiego ogona.

  • Tworzymy tytuł

    Nasze nazwy przedmiotów zawierają słowa kluczowe, które jasno i dokładnie opisują przedmiot. Unikamy tytułów, które zawierają wyłącznie słowa kluczowe - nie są one trakcyjne dla odbiorców i nie przekładają się na większą liczbę kliknięć w ofertę.

  • Tworzymy listę najważniejszych cech

    Każdy opis produktu na eBay'u powinien rozpocząć się od listy najważniejszych cech towaru. Skupiamy się na tym, co jest ważne dla klienta, a pomijamy szczegóły które nie są istotne w decyzji o zakupie produktu.

  • Pracujemy nad opisem

    Następnie opisujemy warunki zakupów międzynarodowych oraz zwrotów, a w kolejnej części, przechodzimy do właściwego opisu produktu. Korzystając z języka sprzedażowego, przedstawiamy najważniejsze zalety towaru oraz wskazujemy, co go wyróżnia. W tej części przedstawiamy również mniej ważne szczegóły, które mogą zainteresować wybranych klientów.

Potrzebujesz unikalnych opisów produktów na eBay?

Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Wyślij nam wiadomość zawierającą wszystkie szczegóły zlecenia. Po ustaleniu niezbędnych szczegółów, przedstawimy Ci wycenę oraz termin realizacji usługi.