Opisy produktów na eBay muszą być zgodne z regułami ustalonymi przez serwis. Na stronie portalu znajdziesz szczegółowe instrukcje, które wskażą Ci, jak powinien wyglądać opis produktu na eBay’u. Dowiesz się, jaka powinna być struktura opisu, co powinien zawierać oraz czego unikać tworząc dobry tekst na eBay.
Zastosowanie się do zaleceń serwisu to tylko połowa sukcesu w osiągnięcia zadowalających wyników sprzedażowych. Twoje opisy produktów na eBay’u muszą być także zoptymalizowane. Powinny zawierać optymalną liczbę najważniejszych słów kluczowych, a także bezpośrednio zachęcać konsumenta do zakupu.
Kluczem w odniesieniu sukcesu na eBay’u jest przyciągający tytuł wskazujący na stan faktyczny rzeczy, a także dobry opis przedmiotu. Na początku opisu zawrzeć należy najważniejsze informacje na temat przedmiotu, a w szczególności jego kształtu, koloru, wieku, daty produkcji, stanu oraz wad. W opisie produktu warto zamieścić również informacje dotyczące wysyłki międzynarodowej i warunków zwrotów. Na końcu opisu umieścić możemy wszystkie dodatkowe informacje, np. informacje dotyczące zalet sprzętu oraz korzyści wynikających z jego zakupu. W opisie przedmiotu na eBay’u nie powinno umieszczać się zdjęć ani adresów e-mail. Dodatkowo eBay nie pozwala na kopiowanie opisów z innych stron internetowych. Zamiast tego zleca stworzenie unikalnych opisów stworzonych specjalnie z myślą o portalu.
Opis produkty nie zawiera wszystkich istotnych informacji. Brakuje w nim wskazania marki, stanu, numeru modelu, ilości, rozmiaru czy wagi. Treść napisanego opisu jest nieczytelna i brakuje w nim podziału na nagłówki i listy.
Opis zawiera zbyt dużo informacji i konsument nie jest w stanie wyłapać tego, co istotne. Zbyt długi tekst sprawia, że klient szybko się zniechęca i rezygnuje z zakupu rzeczy. Gdy nie jest w stanie szybko odnaleźć poszukiwanych informacji, sięga po produkty konkurentów.
Kiedy tworzymy nowe aukcje na portalu eBay, musimy pamiętać o ich zgodności z wymaganiami portalu. Musimy wziąć pod uwagę, że alogrytm stosowany przez eBay różni się od tego używanego przez Google czy Amazon. Promując aukcje, eBay analizuje jakość tytułu aukcji, cech produktu oraz opisu właściwego. eBay kontroluje również, czy produkt został dodany do odpowiedniej kategorii.
Analiza słów kluczowych oraz przygotowanie zoptymalizowanych aukcji na eBay’u wymaga chęci, czasu i zaangażowania. Kopiowanie opisów produktów ze strony internetowej lub innego portalu aukcyjnego przynosi słabe rezultaty. Dodatkowo SEO copywriting na eBay’u rządzi się swoimi prawami. Jeżeli nie masz czasu lub nie wiesz, jak przygotować aukcje, by Twoje produkty się sprzedały, sprawdź, jak my to robimy.
Przed rozpoczęciem pracy nad opisami produktów tworzymy obraz odbiorcy docelowego. Ustalamy kim jest, jakie są jego priorytety oraz czego oczekuje od produktu. Analizujemy również podobne oferty na eBay’u oraz sprawdzamy opinie konsumentów. Skuteczny tekst możemy stworzyć tylko wtedy, gdy wiemy dla kogo piszemy!
Nasza praca nad opisem rozpoczyna się od wyszukania słów kluczowych dla danego produktu. Wybieramy zarówno ogólne słowa kluczowe, jak również frazy z długiego ogona.
Nasze nazwy przedmiotów zawierają słowa kluczowe, które jasno i dokładnie opisują przedmiot. Unikamy tytułów, które zawierają wyłącznie słowa kluczowe - nie są one trakcyjne dla odbiorców i nie przekładają się na większą liczbę kliknięć w ofertę.
Każdy opis produktu na eBay'u powinien rozpocząć się od listy najważniejszych cech towaru. Skupiamy się na tym, co jest ważne dla klienta, a pomijamy szczegóły które nie są istotne w decyzji o zakupie produktu.
Następnie opisujemy warunki zakupów międzynarodowych oraz zwrotów, a w kolejnej części, przechodzimy do właściwego opisu produktu. Korzystając z języka sprzedażowego, przedstawiamy najważniejsze zalety towaru oraz wskazujemy, co go wyróżnia. W tej części przedstawiamy również mniej ważne szczegóły, które mogą zainteresować wybranych klientów.
Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Wyślij nam wiadomość zawierającą wszystkie szczegóły zlecenia. Po ustaleniu niezbędnych szczegółów, przedstawimy Ci wycenę oraz termin realizacji usługi.