Opisy na Amazon

Tworzymy skuteczne i rzeczowe opisy produktów w różnych językach na portal Amazon.

Dlaczego Amazon?

  • Amazon dostępny jest w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Australii, Kanadzie, Stanach Zjednoczonych Brazylii, Chinach, Japonii oraz w innych krajach.
  • Każdego roku na Amazonie dochodzi do ponad 5 miliardów zakupów.
  • W każdej minucie na Amazonie sprzedaje się ok. 4 tysięcy produktów.
  • Po osiągnięciu wielkiego sukcesu w USA, Amazon prężnie rozwija się w większości krajów europejskich.
  • Rocznie do Amazona dołącza ponad milion nowych sprzedawców.
  • Wielu sprzedawców zagranicznych oferuje międzynarodową wysyłkę towarów.
  • Po osiągnięciu wielkiego sukcesu w USA, Amazon prężnie rozwija się w większości krajów europejskich.
  • Zoptymalizowane opisy w różnych językach zwiększają szanse na sprzedanie produktów.
  • Około 20% sprzedawców na Amazonie, nie korzysta z innych kanałów sprzedaży.
  • Amazon umożliwia użytkownikom wygodne zakupy na laptopach oraz urządzeniach mobilnych.

Dlaczego teksty na Amazonie są tak ważne?

Amazon oferuje klientom wybór spośród ponad 500 milionów produktów. Konkurencja między sprzedawcami jest ogromna, a szansę na sukces mają wyłącznie Ci, którzy odpowiednio zaprezentują swoje produkty. Tylko dobry i odpowiednio zoptymalizowany opis wraz z nagłówkiem pozwoli dotrzeć klientom do Twojego produktu w wyszukiwarce Amazon.

Zachęcenie klienta do wejścia w Twój produkt to tylko połowa sukcesu. Tekst na Amazon powinien być rzeczowy i zawierać wszystkie informacje, jakich poszukuje klient. Opis produktu musi dostarczać niezbędne specyfikacje techniczne, a także przedstawiać zalety i korzyści wynikające z zakupu produktu.

Opisy produktów a widoczność oferty

Gdy rozpoczynasz działalność na nowym portalu typu marketplace, chcesz, by Twoje produkty szybko pojawiły się na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania. Niestety dynamiczny rozwój Amazona na całym świecie w ciągu kilku ubiegłych lat sprawił, że konkurencja jest ogromna, a osiągnięcie sukcesu sprzedażowego wymaga czasu, wiedzy i zaangażowania. Statystyki mówią, że tylko 30% użytkowników Amazona dociera do produktów z drugiej strony, a niewielki odsetek do stron kolejnych. Aby Twoje produkty pojawiły się na pierwszej stronie, algorytm Amazona musi zakwalifikować je jako wartościowe dla użytkownika. 

Algorytm Amazona - co się liczy?

Unikalny opis produktu

Opis produktu na Amazonie powinien być nie tylko rzeczowy i wartościowy dla odbiorcy, ale także odpowiednio zoptymalizowany. Zarówno tytuł, jak i podtytuł oraz główny opis muszą być przejrzyste i zawierać najważniejsze słowa kluczowe. Odpowiednie zgranie fraz oraz merytorycznego contentu zredagowanego w języku sprzedażowym sprawią, że pozycja produktów będzie lepsza i więcej osób w nie wejdzie.

CTS

Drugim elementem algorytmu Amazona jest tzw. CTS, czyli stosunek liczby kliknięć w produkt do ilości dokonanych zakupów. Oznacza to, że im więcej sprzedajesz, tym bardziej Amazon promuje Twoje produkty. To, co ma największy wpływ na dokonanie zakupu po kliknięciu w produkt , to opis produktu. Jeżeli klient nie znajdzie w nim poszukiwanych informacji lub opis nie będzie dostatecznie jasny, istnieje duże prawdopodobieństwo, że do zakupu nie dojdzie.

Efektywne opisy aukcji na Amazon

Stworzenie opisu aukcji na portal Amazon, który przyniesie oczekiwany efekt sprzedażowy wymaga czasu oraz specjalistycznej wiedzy z zakresu optymalizacji oraz copywritingu SEO. Jeżeli sam chcesz wystawić kilkadziesiąt lub kilkaset produktów na raz, musisz liczyć się z tym, że odpowiednie dostosowanie opisów produktów zajmie Ci wiele dni. Wielu nowych klientów Amazona na początku decyduje się na przekopiowanie opisów ze swojej strony internetowej. Jest to duży błąd, ponieważ Amazon wymaga od użytkowników dostosowania opisów do własnych algorytmów. 

Jeżeli chcesz poprawić istniejące aukcje lub dopiero rozpoczynasz przygodę z Amazonem i nie wiesz, jak stworzyć dobre opisy, zaufaj naszemu doświadczeniu. Wiele lat działalności na Amazonie pozwoliło nam na opracowanie efektywnej strategii tworzenia opisów produktów. Oprócz opisów produktów po polsku, możemy zaoferować Ci również teksty w innych językach, w tym w angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim czy włoskim.

Copywriting internetowy

Jak tworzymy opis produktu na Amazon?

Pracę nad opisami produktów rozpoczynamy od określenia  profilu odbiorcy docelowego. Biorąc pod uwagę trendy w demografii, opinie pod podobnymi produktami, a także informacje zawarte na ich temat w sieci tworzymy obraz klienta i dostosowujemy do niego język amazonowego opisu produktu.

  • wybieramy odpowiednie słowa kluczowe

    Przed rozpoczęciem pracy nad opisem, tworzymy listę najważniejszych słów kluczowych. W tym celu korzystamy ze specjalistycznych narzędzi do SEO copywritingu oraz autopodpowiedzi wyszukiwarki Amazona.

  • Tworzymy tytuł

    Celem tytułu jest zdobycie uwagi klienta i zachęcenie go do kliknięcia w produkt. W naszych tytułach uwzględniamy, że to użytkownik Amazona jest na pierwszym miejscu i nie przesadzamy z ilością zbędnych słów kluczowych.

  • Dodajemy punktory

    Punktory (ang. bullet points) wskazują na najważniejsze cechy i korzyści wynikające z zakupu przedmiotu. Nie lejemy wody i przygotowujemy punktory, które bezpośrednio odnoszą się do potrzeb i oczekiwań klientów.

  • piszemy opis

    W opisie zawieramy wszystkie ważne z punktu widzenia konsumenta informacje. Pokazujemy, co wyróżnia nasz produkt spośród konkurencji, a także wskazujemy jakie korzyści płyną z jego zakupu.

Potrzebujesz unikalnych opisów produktów na Amazon?

Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania. Wyślij nam wiadomość zawierającą wszystkie szczegóły zlecenia. Po ustaleniu niezbędnych szczegółów, przedstawimy Ci wycenę oraz termin realizacji usługi.