Początek roku 2021 to jeden z ważniejszych okresów w historii polskiego e-commerce. Od teraz wszyscy sprzedawcy, którzy korzystają z Amazona, mogą wystawiać swoje produkty również na polskiej wersji serwisu. Jest to niezwykłe ułatwienie zarówno dla polskich przedsiębiorców, którzy będą mogli w łatwiejszy sposób dotrzeć do klientów na całym świecie, jak również dla konsumentów, którzy będą mogli dokonywać zakupów u sprzedawców z różnych krajów bez żadnych obaw. Sprawdź, jakie warunki oferuje Amazon Polska oraz w jakich modelach możesz sprzedawać swoje produkty na portalu.
Opłaty na Amazon Polska
Koszty sprzedaży na Amazonie zależą od wielu różnych czynników, m.in. wybranego planu sprzedaży oraz kategorii produktów. W zależności od tego, jakie ilości towarów wystawiamy mamy do wyboru dwie podstawowe opcje:
· PLAN INDYWIDUALNY – Został stworzony z myślą o wszystkich sprzedawcach, którzy dopiero rozpoczynają działalność na Amazonie, a ilość sprzedanych przez nich przedmiotów nie przekracza 40 sztuk miesięcznie. Opłata za każdą sprzedaż to 4 zł netto. Możliwości obsługi panelu przed użytkownika są ograniczone.
· PLAN PROFESJONALNY – Jest skierowany dla wszystkich sprzedawców, którzy chcą wystawiać i sprzedawać przedmioty praktycznie bez limitów (do 2 milionów wstawień). Koszt pakietu to 165,91 zł netto miesięcznie. W ramach pakietu użytkownik ma dostęp do różnych zaawansowanych narzędzi.
Zalety planu profesjonalnego
Podstawowy plan indywidualny dla nowych sprzedających oferuje użytkownikom bardzo ograniczone możliwości. Co prawda, wystawiający mogą dodawać nowe produkty do katalogu Amazon oraz korzystać z Fulfilmentu, ale na tym ich możliwości się kończą. Użytkownicy planu profesjonalnego mogą dodatkowo reklamować swoje produkty, uzyskać lepsze miejsce na stronach produktów, korzystać z narzędzi do sprzedaży, takich jak API oraz raporty, dodawać wielu użytkowników do konta, a także sprzedawać produkty, które są objęte ograniczeniami.
Prowizja od sprzedaży na Amazon Polska
Oprócz opłat za wybrany plan, sprzedawcy wystawiający produkty na Amazonie muszą liczyć się jeszcze z dodatkowymi opłatami prowizyjnymi, które dotyczą wszystkich sprzedanych przedmiotów. W zależności od kategorii prowizja waha się od 5% do aż 45%. Najmniejszym opłatom podlegają takie produkty jak droga biżuteria i zegarki. Najwyższą prowizję objęte są natomiast akcesoria do urządzeń Amazon. Minimalna wartość jednorazowej prowizji od zamówienia to w większości przypadków 1 zł. Tylko nieliczne przedmioty, np. gry wideo, oprogramowanie, książki czy produkty do pielęgnacji, nie posiadają minimalnej wartości prowizji.
Logistyka – FBA i własna realizacja zamówienia
Zakładając konto ma Amazonie, masz do wyboru dwa podstawowe modele wysyłki. Możesz skorzystać z magazynu FBA bądź wysyłki realizować samodzielnie. W drugim z przypadków Amazon opierze od klienta opłatę za wysyłkę w oparciu o kategorię produktu i wybraną przez Ciebie usługę, a następnie przekaże Ci odpowiednią kwotę w postaci wzoru za wysyłkę. Warto podkreślić, że prowizja od sprzedaży obejmuje całkowitą kwotę zamówienia, tj. zakupiony przez zamawiającego przedmiot oraz koszty wysyłki. Możesz również skorzystać z modelu FBA, dzięki któremu Twoje towaru będą przechowywane oraz przesyłane bezpośrednio z magazynu Amazona, dzięki czemu Twoja oferta będzie bardziej konkurencyjna dla klientów, a Ty nie będziesz musiał tracić czasu na organizowanie wysyłek.
Jak rozpocząć sprzedaż na Amazon Polska?
Aby zacząć przygodę z Amazone Polska, niezbędny będzie konto sprzedawcy. Możesz założyć je bezpośrednio na stronie amazon.pl. Do rejestracji niezbędne będą: firmowy adres e-mail, karta kredytowa, dokument tożsamości oraz dane rejestracyjne firmy. Po udanej rejestracji i aktywacji konta uzyskasz dostęp do Seller Cental, czyli swojego konta sprzedawcy, w którym będziesz zarządzać swoimi produktami, zamówieniami oraz płatnościami. Będziesz mógł wówczas również stworzyć pierwszą ofertę dla swojego produktu.
Kompletna oferta powinna zawierać odpowiednie zdjęcie, tytuł, punktory oraz opis główny. Jeśli tekst będzie odpowiednio zoptymalizowany pod Amazona, Twój produkt będzie pojawiać się częściej w wynikach wyszukiwania, a Ty zdobędziesz więcej klientów.
Potrzebujesz opisu produktu na Amazon Polska? Napisz do nas, a chętnie pomożemy Ci w przygotowaniu treści! Piszemy również teksty w obcych językach.
Pamiętaj, że dobrze przygotowane oferty, dadzą Ci przewagę już na samym początku funkcjonowania platformy Amazon w Polsce! Sprawdź, jak przygotować samodzielnie opis produktu na Amazon.