Amazon to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się platform do sprzedaży online na całym świecie. Szacuje się, że w niektórych krajach nawet połowa mieszkańców preferuje zamawianie produktów na tym portalu zamiast bezpośrednio u sprzedawców bądź producentów. Podczas zakupów Amazon gwarantuje swoim zużytkowaniom bezpieczeństwo transakcji oraz zakupu. Portal zawsze chroni interesy klientów i broni ich w sporach ze sprzedawcami, dzięki czemu zdobywa coraz szersze grono odbiorców.
Dlaczego tak dużo osób wybiera zakupy na Amazonie?
To, co decyduje o przewadze Amazona nad innymi portalami e-commerce to gwarancja bezpieczeństwa transakcji oraz zakupów. Dokonując zakupów na Amazonie, kupujący może być pewny, że firma, w której dokonuje zakupu, została wcześniej sprawdzona przez portal i uznano ją za rzetelną. Amazon chętnie pomaga swoim klientom na każdym etapie zamówienia i dba o ich interesy zarówno podczas samej transakcji, jak również później. Decydując się na pośrednictwo portalu, nie musimy martwić się o to, że zamówienie nie dotrze do nas lub będzie uszkodzone. Amazon wspiera nie tylko lokalnych sprzedawców, ale stawia również na wygodną i bezpieczną dla klienta sprzedaż międzynarodową.
Od czego rozpocząć przygotowanie listingu na Amazonie?
Listing, czyli oferta naszego produktu, którą publikujemy na Amazonie, to jeden z kluczowych elementów wpływających na poziom generowanej sprzedaży. Mimo to wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawy, jak ważny dla Amazona jest odpowiednio zoptymalizowany tekst oferty. Aby jak najlepiej przygotować się do stworzenia własnego opisu produktu na Amazon, rozpocznij od szybkiego przeglądu listingów konkurencji. W tym celu wpisz nazwę produktu do wyszukiwarki na portalu i wybierz kilka produktów, które pojawiły się na górze listy i jednocześnie przykuły Twoją uwagę. Zastanów się, jakie elementy miały wpływ na Twój wybór. Zwróć szczególną uwagę na zdjęcia, tytuły, zawartość sekcji bullet points oraz długi opis produktu. Zastanów się, jakie informacje o produkcie dla Ciebie jako klienta są najważniejsze i jaka forma ich przekazu najlepiej do Ciebie przemawia.
Opis produktu na Amazon a słowa kluczowe
Wielu sprzedawców, którzy dopiero rozpoczynają sprzedaż na Amazonie podczas tworzenia listingów nie uwzględnia optymalnej liczby słów kluczowych. W rzeczywistości przygotowanie opisu produktu na Amazon bez wcześniejszego researchu w większości przypadków może okazać się bezcelowe i nie przyniesie oczekiwanych korzyści. Właśnie z tego względu jeszcze przed rozpoczęciem pracy nad tekstem, warto spędzić trochę czasu nad wyborem fraz kluczowych, czyli słów, które zainteresowany zakupem użytkownik wpisuje do wyszukiwarki. Najprostszym sposobem na sprawdzenie, co użytkownicy wpisują do wyszukiwarki jest wykorzystanie wyszukiwarki Amazona. Po wpisaniu słów w pole, poniżej wyświetlą się inne popularne frazy kluczowe o takim samym początku. Warto zanotować je i wykorzystać w opisie.
Darmowe narzędzia do analizy słów kluczowych na Amazonie
Liczba słów kluczowych, które pojawiają się w wyszukiwarce Amazona jest mocna ograniczona, dlatego warto skorzystać z dodatkowych narzędzi, które pozwolą nam poznać więcej fraz kluczowych generujących sprzedaż. W przypadku wielu z nich podstawowe funkcjonalności są bezpłatne, a korzystanie z nich nie wymaga specjalistycznej wiedzy. Do narzędzi, które przydadzą się nam podczas tworzenia opisu produktu na Amazon, możemy zaliczyć: Ubbersuggest, Planer słów kluczowych Google, Keyword Tool, Sonar.
Ubersuggest
Pierwszym z narzędzi, które mogą okazać się przydane podczas tworzenia opisu produktu na Amazon jest Ubbersuggest, czyli intuicyjny podpowiadacz słów kluczowych. Narzędzie z powodzeniem radzi sobie z wieloma językami oraz dostosowuje wyniki analizy do konkretnego kraju. Wystarczy wpisać interesujące nas słowo lub frazę do wyszukiwarki, by dowiedzieć się, jaka jest jego popularność w sieci, średnia liczba wyszukań oraz poziom trudności w odniesieniu do konkurencji.
Ubbersuggest działa globalnie i nie zawęża swoich wyników wyłącznie do Amazona, jednak może dać nam ogólne pojęcie o popularności produktu. Dodatkowo narzędzie podpowiada podobne słowa kluczowe, dostarczając użytkownikowi dokładnych statystyk wyszukiwania dla 10 najpopularniejszych z nich.
Planer słów kluczowych Google
Kolejne z darmowych narzędzi, które oferuje szerokie zastosowanie to uniwersalny Planer słów kluczowych Google. Wyszukiwarka jest dostępna dla wszystkich użytkowników, którzy posiadają konto na platformie Google Ads. Podobnie jak w przypadku Ubbersuggest, planer jest w stanie dostosować wyniki do języka oraz konkretnego kraju. Umożliwia wnikliwą analizę słów kluczowych oraz konkurencyjności. Dodatkowo sugeruje frazy bardziej ogólne, umożliwiające rozszerzenie zakresu wyszukiwania.
Keyword Tool
Kolejną z popularnych stron, przeznaczonych m.in. dla sprzedawców internetowych jest Keyword Tool. To wielofunkcyjne narzędzie pozwala na ograniczenie wyszukiwania słów kluczowych do listingów dostępnych na Amazonie. System generuje długą listę fraz kluczowych, zawierającą wyszukiwane przez nas słowo. Niestety w wersji bezpłatnej niedostępne są statystyki dotyczące liczby wyszukań i konkurencyjności fraz. Narzędzie umożliwia wygodny eksport wyników wyszukania do pliku.
Sonar
Na uwagę zasługuje również Sonar, czyli darmowe narzędzie stworzone z myślą o sprzedawcach działających na Amazonie. Darmowa wersja wyszukiwarki pozwala na wyświetlenie do kilkudziesięciu propozycji fraz wraz ze wskazaniem ogólnego poziomu ich popularności. Sugeruje również słowa, które często pojawiają się w wynikach wyszukiwania.
System umożliwia wyszukiwanie fraz kluczowych po podaniu kodu ASIN, dzięki czemu w szybki sposób sprawdzisz, jak pozycjonuje się Twoja konkurencja.
Możliwości darmowych narzędzi są zazwyczaj ograniczone. Jeżeli zależy nam na kompleksowym wsparciu sprzedaży, które nie tylko precyzyjnie wskaże najlepsze frazy, ale również dostarczy statystky na temat sprzedaży produktu, niezbędny będzie zakup płatnego narzędzia, takiego jak AMZScout, AMALYZE czy Sellics.
Kolejne kroki w przygotowaniu opisu produktu na Amazon
Po stworzeniu listy najważniejszych słów kluczowych, możemy rozpocząć tworzenie listingu. Każda oferta składa się z czterech podstawowych elementów:
– tytuł listingu,
– zdjęcia produktów,
– bullet points,
– opis produktu.
Każdy listing musi zostać przygotowany zgodnie z wytycznymi Amazona. Zarówno zdjęcia, jak i wszystkie inne treści nie mogą być dowolne.
Tytuł listingu
Tytuł oferty to element, który w większości przypadków odgrywa decydującą rolę w wyborze produktu. Ważne, by przykuwał uwagę oraz zachęcał użytkownika do kliknięcia w listing.
Tytuł powinien składać się z odpowiednich słów kluczy, a także wskazywać na najważniejsze cechy produktu. Długość tytułu różni się w zależności od rynku oraz kategorii i zazwyczaj wynosi do 200 znaków. Dla niektórych grup produktów może być jednak znacznie krótszy. Standardowo tytuł powinien być utworzony według następującego schematu:
PRODUCENT + NAZWA PRODUKTU + MODEL + CECHY + SŁOWA KLUCZOWE
Aby tytuł został dobrze oceniony przez Amazon, nie możesz powielać słów kluczowych. Dodatkowo każde słowo rozpocznij z wielkiej litery, a cyfry zapisuj numerycznie. Pamiętaj o tym, że każdy listing musi być napisany w języku Amazona, na którego wstawiasz produkt.
Zdjęcie produktu
Niewielu sprzedawców, którzy rozpoczynają działalność na Amazonie zdaje sobie sprawę z tego, że wstawiane zdjęcia produktów nie mogą być dowolne. Amazon wyznacza szczegółowe zasady, jakim muszą podlegać wszystkie grafiki, określając akceptowane rozszerzenie, rozdzielność obrazu, a nawet nazwy plików. Amazon zezwala wyłącznie na profesjonalne zdjęcia produktów. Ilustracje oraz grafy nie są dozwolone. Zdjęcie musi przedstawiać produkt bez żadnych dodatkowych elementów. Fotografowany artykuł musi znajdować się na białym tle i w większości kategorii produktów zajmować przynajmniej 85% kadru. Na zdjęciu nie mogą znaleźć się dodatkowe napisy lub oznaczenia wykonane w programie graficznym.
Bullet points
Bullet points to kolejny element opisu, nad którym powinniśmy spędzić nieco więcej czasu. Jego celem jest wybór najważniejszych cech produktu i zaprezentowanie ich potencjalnemu klientowi. Każdy listing może być opatrzony aż 5 cechami. Punkty powinny być zredagowane w języku marketingowym i odpowiadać na potencjalne pytania i wątpliwości użytkownika. Idealna długość bullet points jest kwestią problematyczną dla wielu sprzedawców. Chociaż Amazon sugeruje opisy krótkie i konkretne, to w wielu kategoriach oraz wersjach językowych portalu limit znaków na pojedynczy punkt może wynosić nawet 500 znaków. Potencjalnie dłuższy listing to okazja to zamieszczenia większej informacji oraz liczby słów kluczowych. W praktyce długie opisy sprawiają, że oferta jest mniej czytelna i przejrzysta, a zatem spada jej użyteczność dla użytkownika. Dlatego do tematu bullet points warto podejść z rozsądkiem i nie przesadzać, jeśli nie jest to konieczne. W większości wypadków opis w granicy 200-250 znaków pozwoli na dogłębne opisane cech i zapewni optymalne rezultaty.
Opis produktu na Amazon
Ostatnim z elementów treściowych listingu na Amazonie jest opis produktu. W tej sekcji warto zamieścić wszystkie parametry produktu, które mogą zainteresować użytkownika, a także rozwinąć informacje zawarte w bullet points. W sekcji warto również zamieścić odpowiedzi na najbardziej popularne pytania zadawane przez użytkowników. Długość opisu, na jaką zezwala portal to ok. 2000 znaków. Opis powinien zawierać słowa kluczowe, jednakże podobnie jak w przypadku bullet points powinniśmy zachować umiar w ich liczbie. Tekst nie może być nadmiernie nasycony frazami kluczowymi – powinny występować one naturalnie i nie zaburzać odbioru tekstu. Opis powinien skupiać się w całości wokół sprzedawanego sprzętu. Nie może zawierać informacji dotyczących promocji, cen czy danych firmy.
Jaki powinien być opis produktu na Amazon?
Jeśli chcesz, by Twój opis zachęcał użytkowania do wyboru produktu, zastosuj poniże zasady:
- Postaraj się, by opis był treściwy i precyzyjny. Unikaj długich i skomplikowanych zdań.
- Dokładnie opisz produkt i wskaż jego najważniejsze cechy.
- Pamiętaj o poprawności językowej i ortograficznej. Po napisaniu tekstu przeczytaj go jeszcze raz, by sprawdzić, czy jest w pełni zrozumiały.
- Opis produktu podziel na krótkie akapity. By uatrakcyjnić jego formę, możesz zastosować wymienianie od punktów.
Jaki nie powinien być opis produktu?
Unikaj następujących błędów przy tworzeniu listingu:
- Pamiętaj, że opis powinien być obiektywny. Nie używaj subiektywnych określeń produktu, a także wystrzegaj się odniesień do ceny czy promocji.
- Nie odnoś się do oferowanych metod wysyłki produktu.
- Nie zamieszczaj adresu swojej strony internetowej lub adresu e-mail.
- Nie używaj zbyt dużo słów kluczowych.
Idealny listing na Amazonie w skrócie
Stworzenie dobrego listingu na Amazonie wymaga czasu oraz wiedzy. Na szczęście zastosowanie się do kilku prostych zasad może znacznie ułatwić napisanie dobrego listingu, który w szybkim czasie stanie się popularny. Pamiętaj, by:
- przed rozpoczęciem pracy nad opisem zapoznać się z polityką sprzedaży Amazona oraz zasadami tworzenia listingów, które znajdziesz w panelu Amazon Seller Central.
- wykonać analizę konkurencji oraz wybrać słowa oraz frazy kluczowe do uwzględnienia w listingu.
- w opisie zawrzeć wyłącznie obiektywne informacje dotyczące produktu i nie dzielić się swoją opinią.
- dokładnie uzupełnić każdy element opisu, włączając w to nagłówek, 5 cech ujętych w bullet points, wyczerpującym opis.
- sprawdzić tekst pod kątem poprawności językowej oraz merytorycznej.
- nie zapomnieć o zdjęciach produktu i dostosować je do wymogów Amazona.
Pomoc w przygotowaniu listingu
Jeśli pomimo zapoznania się z naszym poradnikiem, nie czujesz się na siłach, by samodzielnie przygotować idealny listing na Amazon, nie martw się. Chętnie Ci pomożemy, wykonując zoptymalizowane opisy produktów oraz wybierające odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Nasze usługi obejmują copywriting w wielu językach. Najczęściej przygotowujemy opisy na Amazon po angielsku, niemiecku, francusku, hiszpańsku oraz włosku, ale na Twoje życzenie przygotujemy treść listingów w innych językach. Skontaktuj się z nami, by poznać więcej szczegółów!
1 Komentarz to Jak napisać skuteczny opis produktu na Amazon?