Zakupy przez internet to oszczędność czasu oraz, w wielu przypadkach, również pieniędzy. Z roku na rok coraz więcej konsumentów rezygnuje z zakupu prezentów w sklepach stacjonarnych na rzecz sklepów online. Dużo większy wybór produktów, wygodne formy dostawy oraz atrakcyjne promocje sprawiają, że zakupy w sieci w wielu przypadkach są znacznie korzystniejsze. Szacuje się, że w 2019 roku całkowita wartość zakupów online w Europie przekroczy 600 miliardów euro, z czego przeciętne gospodarstwo domowe w okresie świątecznym wyda ponad 400 euro. Co za tym idzie, czas zakupy mikołajkowych prezentów to dla wielu sprzedawców najgorętszy okres w roku. Wiąże się zarówno ze wzrostem liczy wysyłanych przesyłek, ale także wzmożoną konkurencją i walką o klienta.
Planuj z wyprzedzeniem
Rynek e-commerce w Europie cały czas się rozwija, a wśród konsumentów prym wiodą zakupy z takich branż jak moda, sprzęt elektroniczny, zabawki, meble i wyposażenie oraz kosmetyki. To właśnie sprzedawcy działający w tych branżach narażeni są na największą konkurencję. Aby skutecznie się przed nią bronić, musisz przygotować przemyślaną ofertę mikołajkową. Powinna być ona zarówno atrakcyjna ceno, jak również dopasowana do potrzeb i oczekiwań konsumentów. W okresie mikołajek głównym przedmiotem zakupów są prezenty dla bliskich, więc oferta powinna obejmować w głównej mierze produkty, które bez przeszkód można podarować bliskim. Aby zdobyć jak największą liczbę klientów, warto wprowadzić promocje. Dobrze sprawdzą się zarówno rabaty i kody rabatowe jak również specjalne oferty działające przy zakupie kilku sztuk produktu oraz darmowa dostawa.
Pamiętaj o odpowiednim contencie
To, czy kampania przyniesie oczekiwane rezultaty zależy od wielu czynników. Jednym z najważniejszych jest odpowiedni content i dopasowanie oferty do klienta. Aby przekonać konsumentów do zakupu w naszym sklepie, warto zadbać o to, by o ofercie dowiedzieli się z wyprzedzeniem. Dzięki rozpoczęciu działań odpowiednio wcześnie, klienci mogą na spokojnie zaplanować zakupy w naszym sklepie. W tym celu przydatne będą nie tylko bannery na stronie, ale również tematyczne wpisy blogowe. Powinny one stanowić inspirację dla kupujących przy wybieraniu prezentów. Świetnie sprawdzą się wpisy, w których wybierzemy z oferty kilka produktów i przedstawimy je, skupiając uwagę na tym, dlaczego warto wybrać je na prezent. Jeżeli nasz biznes opiera się na niewielkiej liczbie produktów warto skupić się na ich zastosowaniu i podkreślić, kto może z nich skorzystać.
Nie zapomnij o mailingu
Innym ważnym elementem każdej kampanii mikołajkowej jest mailing. Przy jego realizacji warto wziąć pod uwagę cel, jaki chcemy osiągnąć oraz grupę docelową. Niezbędne będzie dostosowanie treści i grafiki, w taki sposób by tworzyły spójny przekaz. Aby zwiększyć efektywność przekazu warto rozpocząć mailing od logo naszej firmy oraz umieścić w wiadomości przycisk przekierowujący na witrynę. Wiadomość do klientów możemy wysłać zarówno z wyprzedzeniem, jak również w trakcie trwania promocji. Jeżeli sklep działa także za granicą, warto rozesłać newsletter do mieszkańców każdego kraju w ich języku. W tym celu warto skorzystać z pomocy biura tłumaczeń, które pomoże w przygotowaniu tłumaczenia oferty na inne języki, a także dopasuje ją do oczekiwań mieszkańców różnych krajów.
Pokaż się w mediach społecznościowych
Aby kampania mikołajkowa przyniosła oczekiwane rezultaty musi być spójna i wielokanałowa. Oprócz informacji na stronie sklepu, warto uzupełnić ją o posty w mediach społecznościowych. Im więcej z nich wykorzystamy, tym szanse klientów na dotarcie do naszej oferty będą większe. Naszym minimum powinny być posty na Facebooku oraz Instagramie. Planując wpisy w mediach społecznościowych, warto zadbać o ich formę. Zwykły tekst nie zachęci konsumentów, a wręcz przeciwnie, może ich skutecznie zniechęcić. To właśnie przyciągające uwagę i zapadające w pamięć grafiki oraz skłaniające do działania teksty są kluczem w pozyskaniu klientów przez social media.