Czarny piątek w sklepie internetowym. Jak przygotować skuteczne copy na Black Friday?
Czarny piątek to bez wątpienia jeden z najważniejszych dni w kalendarzu każdego sprzedawcy. Szacuje się, że nawet ponad połowa konsumentów polujących tego dnia na promocje i okazje, wybiera zakupy online. Ten trend z roku na rok staje się coraz powszechniejszy, dlatego odpowiednie przygotowanie oferty promocyjnej oraz sklepu internetowego przed Black Friday jest w dzisiejszych czasach niezbędne do osiągnięcia wyższych obrotów. W większości przypadków konieczna jest także skuteczna reklama, która odróżni sprzedawcę od konkurencji i zachęci konsumentów do zakupów w jego sklepie.
Czym powinno wyróżniać się copy na Black Friday?
Black Friday, czyli początkowo oficjalny start zakupów bożonarodzeniowych w Stanach Zjednoczonych, na dobre zakorzenił się również w kulturze europejskiej. Każdego roku coraz większa liczba konsumentów z niecierpliwością oczekuje atrakcyjnych czarnopiątkowych ofert na produkty z przeróżnych kategorii. Bardzo wiele z nich swoje poszukiwania zaczyna znacznie wcześniej – nawet kilkanaście dni przed czarnym piątkiem. Właśnie dlatego tak ważne jest dobre przemyślenie oferty i publikacja tekstów reklamowych zawczasu.
Nie owijaj w bawełnę
Jeszcze przez samym Black Friday wielu klientów odwiedza dziesiątki stron internetowych w poszukiwaniu najlepszych ofert. Jeżeli chcesz, by Twoja propozycja została zauważona przez jak największą liczbę odbiorców, postaw na prosty przekaz, który nie wymaga analizy. W tekstach reklamowych używaj nieskomplikowanego języka – unikaj trudnych słów oraz długich zdań. Pamiętaj: Twoi klienci będą szukać konkretów.
Poczuj atmosferę świąt
Nie bez powodu znaczna liczba czarnopiątkowych reklam wykorzystuje motywy związane ze świętami. Boże Narodzenie to okres, który większości z nas kojarzy się ze szczęśliwym czasem spędzonym w gronie najbliższych, a sama myśl o nim rodzi pozytywne emocje. Zamieszczenie w tekstach odniesień do świąt sprawi, że reklama wzbudzi naturalną ekscytację, przez co zdecydowanie łatwiej zapadnie w pamięć.
Zrozum swoich klientów
Nawet najlepsze copy na Black Friday nie przyniesie oczekiwanych wyników, jeżeli nie spełni oczekiwań Twoich potencjalnych klientów. Jeżeli przygotowujesz teksty reklamowe, skup się przede wszystkim na odbiorcach i tym, co lubią. Jeżeli nie wiesz, jaki rodzaj komunikatu będzie najlepszy, eksperymentuj! Dzięki testom A/B w reklamach możesz sprawdzić, które komunikaty są efektywniejsze.
Nie zapominaj o social mediach
Umieszczenie na stronie internetowej informacji o nadchodzących promocjach to nie wszystko. Aby dotrzeć do większej liczby klientów, warto poinformować ich o nadchodzących promocjach, wykorzystując dodatkowe kanały. Tutaj świetnie sprawdzą się posty na social mediach. Postaraj się stworzyć teksty, które zapadną w pamięć, zachęcą konsumentów do jak najszybszych zakupów, a także wywołają u nich zaciekawienie.
Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, postaw na agencję copywritingu, która przygotuje wpisy za Ciebie.
Stwórz newsletter
Na kilka dni przed Black Friday wyślij wiadomość do subskrybentów newslettera. Przypomnij im o tym, że święto zakupów się zbliża i przedstaw im promocje, które będą obowiązywać tego dnia w Twoim sklepie. Jeżeli zniżka będzie obowiązywać po wpisaniu kody rabatowego, koniecznie umieść go w wiadomości. W dniu rozpoczęcia promocji wyślij wiadomość przypominającą o wydarzeniu. Ponownie wskaż, jakie zniżki przewidujesz i jak z nich skorzystać. Zadbaj o stronę graficzną newslettera i nie bombarduj klientów niepotrzebnymi treściami.
Sprawdź wszystko dwa razy
Jeżeli, jak to czasem bywa, swoją promocję przygotowujesz na ostatnią chwilę, koniecznie sprawdź, czy napisane przez Ciebie treści są spójne i pozbawione błędów. Skup się przede wszystkim na potencjalnych literówkach, możliwych błędach ortograficznych oraz interpunkcji. Jeżeli nie chcesz popełnić błędu, poproś o weryfikację kogoś, kto na co dzień pracuje z językiem. Przygotowując copy w języku obcym, prześlij gotowy tekst do korekty native speakerowi.
Nie zapomnij o Cyber Monday!
Aby zdobyć jeszcze większą liczbę klientów, nie ograniczaj się do przygotowania copy i reklamowania oferty na Black Friday. Skup się również na cyberponiedziałku, który jest corocznym świętem zakupów online.
Skuteczny copywriting na Black Friday powinien być przede wszystkim łatwy w odbiorze i zróżnicowany w formie. Teksty na stronie www, reklamy tekstowe, newsletter oraz wpisy blogowe w social mediach muszą się uzupełniać i tworzyć spójny obraz kampanii promocyjnej.